Πεζογέφυρες Χαϊδαρίου:

 

"Ζητείται Πρόοδος!!"

 

 

 

pez-arxiki

 

 

 

 

Γράφει ο Δημοτικός σύμβουλος Χαϊδαρίου Δημήτρης Τσατσαμπάς.

TSATSAMPAS-2010 



Την επείγουσα ανάγκη για ασφαλή διέλευση των πεζών που διασχίζουν τη Λ. Αθηνών στην πόλη μας, οι κατά καιρούς αρμόδιοι κατάφεραν από άμεση προτεραιότητα, να την  μετατρέψουν  σε χρόνια προτεραιότητα!!

 

pez-001

 

Η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών, που στο παρελθόν είχε από πολλούς προταθεί ως έργο πνοής, μοιάζει με μη ρεαλιστική ουτοπία, καθώς το Χαϊδάρι των Δυτ. Προαστείων δεν αντιμετωπίζεται όπως το Ελληνικό..

 

pez-002

 

 

 

Τα ατυχήματα όμως που συμβαίνουν ακόμη και θανατηφόρα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, ότι είναι μεγάλη η ανάγκη το σοβαρό αυτό πρόβλημα να βρει τη λύση του. 

Τον Ιανουάριο του  2013, δηλαδή 9 χρόνια πριν, εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών μελέτες και χρηματοδότηση ύψους 11.000.000 ευρώ για  6 πεζογέφυρες, μεταξύ των οποίων 2 στο Χαϊδάρι επί της Λ. Αθηνών, στο Παλατάκι και στο Δαφνί.

Πέρασαν όμως 4 χρόνια από την έγκρισή τους, χωρίς να σημειωθεί καμία πρόοδος και η χρηματοδότηση χάθηκε..

Τον Δεκέμβρη του 2016 το Υπουργείο Υποδομών εξήγγειλε ξανά την κατασκευή τους με την Περιφέρεια να αναλαμβάνει τη χρηματοδότησή τους με ποσό ύψους 13.000000 ευρώ.

Οι τρείς από τις έξι, στους Δήμους Παλαιού Φαλήρου,  Αγίας Παρασκευής και  Αλίμου, ήδη λειτουργούν. Στον Δήμο Χαϊδαρίου όμως ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί καμία. Στο Δαφνί έχουν κατασκευαστεί μόνο οι βάσεις, ενώ στο Παλατάκι οι εργασίες δεν έχουν καν ξεκινήσει!!.

Με τα σημεία, που έχουν επιλεγεί να γίνουν οι πεζογέφυρες, στο Χαϊδάρι  έχω διαφωνήσει δημόσια, όπως και άλλοι συμπολίτες μας, γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολύ πιο κατάλληλες θέσεις για να κατασκευαστούν.

Παρά τις τεκμηριωμένες διαφωνίες που υπήρξαν, το Υπουργείο, η Περιφέρεια αλλά και ο Δήμος αποφάσισαν τελικά οι πεζογέφυρες να γίνουν στις θέσεις που εξ αρχής είχαν επιλεγεί. 

Έχουν όμως περάσει όχι 1, όχι 2, όχι 3, αλλά 6 ολόκληρα χρόνια και η καθυστέρηση με τις συγκεκριμένες πεζογέφυρες γίνεται όλο και μεγαλύτερη με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους να πηγαίνει όλο και πιο πίσω..

Το ακόμη πιο <<ωραίο >> είναι, ότι για την κατασκευή της πεζογέφυρας στο Παλατάκι, ο εργολάβος χωρίς να ξεκινήσει εργασίες έχει καταλάβει και περιφράξει με ξυλεία ως εργοταξιακό χώρο το πιο κεντρικό κυκλοφοριακά τρίγωνο της πόλης για περισσότερο από 5 χρόνια!!

 

pez-003

 

Ο κοινόχρηστος χώρος του τριγώνου, που βρίσκεται απέναντι από τον Πύργο Παλατάκι, διαγώνια από το Δημαρχείο και επί της Λ. Αθηνών παρουσιάζει αυτή την εικόνα 5 χρόνια χωρίς κανένας να αντιδρά γι' αυτό!!

Αλήθεια πώς ανεχόμαστε αυτή την κατάσταση? 

Πώς αποδεχόμαστε σιωπηλά τόση καθυστέρηση και μάλιστα σε ένα κατεπείγον για την ασφαλή κίνηση πεζών και οχημάτων έργο?

Πώς αυτό το απαράδεκτο θέαμα της επί σειρά ετών κατάληψης  δεν μας εξοργίζει, δεν μας θυμώνει?

Ακόμη και σε έργα πολύ μεγαλύτερης κλίμακας, όπως πχ η κατασκευή Μέτρο, δεν απαιτείται τέτοιος χρόνος και δε δικαιολογούνται τέτοιες αργοπορίες. 

 

 

Πώς επιτέλους κρίνουμε τις προτεραιότητες για να ασχοληθούμε ουσιαστικά με αυτές? Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής δεν είναι ισχυρό κριτήριο? ποια είναι τελικά τα κριτήρια, που καθορίζουν τις προτεραιότητές μας?

Όταν λέμε ότι πασχίζουμε για μια πόλη με ποιότητα ζωής και ακόμη περισσότερο, όταν τα θέματα αφορούν την ασφάλεια της ίδιας της ζωής, είναι δυνατόν να αποδεχόμαστε παθητικά τέτοια  φαινόμενα?

Επαναλαμβάνω ότι είμαι ένας από αυτούς που διαφώνησαν με την κατασκευή των δύο πεζογεφυρών στα συγκεκριμένα σημεία, όμως, αφού τελικά αποφασίστηκε να μην αλλάξουν θέση, επιτέλους ας γίνουν...