“ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ”

ΑΠΟ ΤΟ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ

 

ARXIKH

 

 

Το τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ,το μουσείο κινηματογράφου και η ταινιοθήκη του φεστιβάλ, διοργανώνει μια σειρά δράσεων στα πλαίσια του ευρωπαικού προγράμματος Euforia-European Films for Innovative Audience Development , με τίτλο "Κινηματογραφικές διαδρομές" .
Οι δράσεις υλοποιούνται και στην Ουγγαρία σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη Laterna Magica και στην Πολωνία σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Spoleczna Akademia Nauk.
Στόχος των δράσεων είναι να έλθουν οι μαθητές σε επαφή με την πολύπλοκη κινηματογραφική τέχνη, μαθαίνοντας κατ'αρχήν και αναλαμβάνοντας μετά  τους ρόλους του σεναριογράφου, του σκηνογράφου, του σκηνοθέτη, του οπερατέρ, του παραγωγού, με τελικό σκοπό να γυρίσουν ένα 10 λεπτο ντοκιμαντέρ.
Στην "κινηματογραφική διαδρομή ΙΙ " οι μαθητές κλήθηκαν να μελετήσουν τα κοινά ή μη χαρακτηριστικά των Ευρωπαικών πόλεων. Στη συνέχεια με μια κάμερα και ένα μικρόφωνο στο χέρι, περιηγήθηκαν τμήματα της πόλης που παρουσιάζουν ενδιαφέρον (σοκάκια, γειτονιές, κτήρια, μνημεία κτλ) και αναζήτησαν τους μετασχηματισμούς που υπέστη ή υπόκειται ακόμη το αστικό τοπίο μέσω των Ευρωπαικών επιδοτήσεων.
Τμήμα της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου, ανάλαβε να μελετήσει  το έργο "Βιοκλιματική ανάπλαση της Λεωφόρου Θηβών"   και να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο :
«Μικρές παρεμβάσεις για ένα φιλικό αστικό περιβάλλον».
Οι μαθητές Αγγελής Ραφαήλ ,Αντώνης Λουκάκης, Χάρης Λουκάκης , Ιωάννα Παρμακλή, Φωτεινή Παρμακλή, Διονυσία Λίβου , CJ Κάραγκ ,  Κωνσταντίνος Λαρεντζάκης , Σωτήρης Νταουλτζής,   Φένια Θωμάτου και Νικολέττα Τσακίρη , με την συνδρομή και καθοδήγηση των καθηγητών Φιλαρέτης Καλομενίδου, Χημικού  και Ανδρέα Χατζημηνά, Πληροφορικής , μελέτησαν πολλαπλώς το θέμα:
 -Αναζήτησαν πληροφορίες στο internet και την Δημοτική Βιβλιοθήκη ,στο Δήμο Αιγάλεω,την Περιφέρεια Αττικής που είχε την ευθύνη εκτέλεσης του έργου και την έδρα Φυσικής του Καποδιστριακού       Πανεπιστημίου Αθηνών που συνέταξε την μελέτη του έργου και έχει πατεντάρει τα βιοκλιματικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν.
-Συνέταξαν φύλλο εργασίας σε σχέση με τα έργα που έγιναν και μέτρησαν,παρατήρησαν και κατέγραψαν ποια είναι η κατάσταση δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση τους.
- Έδωσαν έμφαση στο πως οι συμπολίτες μας  αντιμετωπίζουν(αν σέβονται ή όχι) τις δομές που έγιναν για την εξυπηρέτηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες , όπως είναι οι μπάρες για τους κινητικά   αναπήρους και οι διάδρομοι όδευσης τυφλών.
-Μέτρησαν την θερμοκρασία του περιβάλλοντος σε διάφορα σημεία της Θηβών και περιοχών λίγο ή περισσότερο απομακρυσμένων από αυτή.
-Συνέταξαν ερωτηματολόγιο ανίχνευσης της κοινής γνώμης  σε σχέση με τις ωφέλειες που προέκυψαν για τους κατοίκους της πόλης μας από την ανάπλαση της λεωφόρου. Έκαναν δημοσκόπηση στο δρόμο και τη γειτονιά ρωτώντας  τους διερχόμενους πεζούς και οδηγούς  και ανάρτησαν το ίδιο ερωτηματολόγιο στο Facebook του σχολείου. Συγκέντρωσαν εκατοντάδες απαντήσεις τις οποίες επεξεργάστηκαν στατιστικά με την βοήθεια των καθηγητών τους και έβγαλαν  συμπεράσματα ,τα οποία παρουσίασαν σε μορφή ραβδογραμμάτων ή πιτών.
- Έγραψαν το σενάριο,έκαναν το πρόγραμμα λήψεων και την παραγωγή και τέλος
- Γύρισαν το ντοκιμαντέρ με την βοήθεια του σκηνοθέτη Δημήτρη Κουσιαμπασάκου ,του οπερατέρ και μοντέρ Γιώργου Σαβόγλου και με την ηθική υποστήριξη της Ειρήνης Δεληδάκη από το φεστιβάλ Θεσ/κης.
Το ντοκιμαντέρ θα συμμετέχει σε διεθνή διαγωνισμό και θα προβληθεί σε ειδικό τμήμα του Φεστιβάλ Θεσ/κης τον προσεχή Οκτώβριο.
Παρόλο που το εγχείρημα ήταν πολύ απαιτητικό και χρειάστηκαν άπειρες ώρες προετοιμασίας και γυρισμάτων,η εμπειρία ήταν μοναδική !Ανεκτίμητη!
Σπάνια παιδιά ηλικίας 12-14 χρονών έχουν την ευκαιρία να δουν <από μέσα> την έβδομη τέχνη και να γίνουν τα ίδια δημιουργοί ενός τόσο ιδιαίτερου έργου που συνδιάζει την έρευνα ,την επιστήμη και την τέχνη.
Αναμένοντας νέες προκλήσεις για το επόμενο σχολικό έτος ,σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι!

 

3 GUM 01

 

 

3 GUM 02

 

3 GUM 03

 

3 GUM 05

 

3 GUM 06

 

3 GUM 07

 

3 GUM 08

 

3 GUM 09

 

3 GUM 10

 

3 GUM 11

 

3 GUM 12

 

3 GUM 13

 

3 GUM 14

 

3 GUM 15