Συνομιλώντας με αριστούχους των Πανελλαδικών Εξετάσεων

 

F 2

 

 

Βρεθήκαμε στα Εκπαιδευτήρια “ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ”, όπου συναντήσαμε τους αριστούχους επιτυχόντες του Σχολείου στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, που συγκέντρωσαν πάνω από 19000 μόρια, την Πάτρα Σκαμπέλα, την Ευαγγελία Ξυνού, τον Παναγιώτη Πασσιά , τον Δημήτρη Παληογιάννη, τον Κωνσταντίνο Σπάθη.

    Οι μαθητές αυτοί, σε συνέντευξη που μας παραχώρησαν, αποκαλύπτουν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, τις συγκινήσεις που βίωσαν, τα όνειρα που τους έδιναν κουράγιο και δύναμη κατά τη διάρκεια της εργώδους προετοιμασίας τους, και τα συναισθήματα που τους κατέκλυσαν, όταν έμαθαν τον συνολικό αριθμό των μορίων που συγκέντρωσαν.

 

 

  Αρχικά, θα ήθελα να μας πει καθένας ποια κατεύθυνση ακολούθησε και ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των μορίων που συγκέντρωσε.

  Πάτρα:  Ακολούθησα τη θεωρητική κατεύθυνση και συγκέντρωσα 19.386 μόρια.

  Ευαγγελία: Ακολούθησα τις Επιστήμες  Υγείας και συγκέντρωσα 19.050 μόρια.

  Παναγιώτης : Επέλεξα τις Επιστήμες Υγείας και έβγαλα 19.273 μόρια.

  Δημήτρης: Διάλεξα τις Επιστήμες θετικών σπουδών και συγκέντρωσα 19.190 μόρια

Κωνσταντίνος: Προτίμησα την κατεύθυνση Θετικών Σπουδών και έβγαλα 19.141 μόρια.

 

  Πόσο δύσκολη ήταν η προετοιμασία; Πότε άρχισε ουσιαστικά;

  Παναγιώτης: Η προετοιμασία για τις εξετάσεις ξεκίνησε στις αρχές της Β’ Λυκείου , όταν πλέον είχα συνειδητοποιήσει τους στόχους μου. Είχα επίγνωση από την αρχή ότι επρόκειτο να είναι μία δύσκολη, ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία και ότι θα χρειαζόμουν υπομονή  και επιμονή, ιδιαίτερα σε στιγμές που οι αποδόσεις μας δεν ήταν αυτές που επιθυμούσαμε.

 

  Ποια ήταν η συμβολή του σχολείου στην επιτυχία σαs ;

  Δημήτρης: Από το σχολείο καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό η επιτυχία μου , διότι το επίπεδο των καθηγητών είναι υψηλό και δεν έκανα ιδιαίτερα μαθήματα ή φροντιστήριο σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας.

  Πάτρα: Το σχολείο είχε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία μου αυτή, καθώς, ουσιαστικά, σε αυτό βασίστηκα καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας μου. Το υλικό και η βοήθεια που μας δινόταν από τους καθηγητές μας ήταν υπεραρκετά, ώστε να μπορούμε να στηριχτούμε μόνο στο σχολείο για την προετοιμασία μας.

 Παναγιώτης: Το σχολείο, μού εξασφάλισε ένα οργανωμένο και ήρεμο περιβάλλον, μέσα στο οποίο μπορούσα να αφοσιωθώ στην προσπάθειά μου. Επίσης, είχαμε στο πλευρό μας ικανούς και καταρτισμένους καθηγητές, οι οποίοι πέρα από τις γνώσεις που μας παρείχαν, στάθηκαν δίπλα μας σα να ήταν γονείς μας και γι’ αυτό δεθήκαμε , αφού περάσαμε μαζί τους συγκινητικές, δύσκολες, και γενικότερα, αξέχαστες στιγμές.

 

  Πώς νιώσατε τη στιγμή της ανάρτησης των βαθμολογιών, δηλαδή τη στιγμή που συνειδητοποιήσατε ότι τα καταφέρατε ;

  Κωνσταντίνος: Τη στιγμή της ανάρτησης των βαθμολογιών ένιωσα ανακούφιση και χάρηκα περισσότερο, όταν αντίκρισα την ευτυχία στα μάτια των γονιών μου.

  Ευαγγελία: Ένιωσα μεγάλη υπερηφάνεια για τον εαυτό μου, καθώς όλοι οι κόποι μου ,αλλά και οι θυσίες της οικογένειάς μου ανταμείφθηκαν με το παραπάνω.

 

  Τι σημαίνει για έναν πρωτοετή φοιτητή ότι η Ελλάδα βρίσκεται ακόμα σε κρίση ;

  Ευαγγελία: Η χαρά των αποτελεσμάτων αναστέλλεται σ’ έναν βαθμό, όταν φτάνει η ώρα της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού ,καθώς πολλές σχολές πλέον δεν εξασφαλίζουν την επαγγελματική αποκατάσταση που θα θέλαμε, με αποτέλεσμα να υπάρχει φόβος και αγωνία για το μέλλον και πολλές φορές να εγκαταλείπεται κάθε είδους προσπάθεια.

  Πάτρα: Το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται ακόμα σε κρίση μου προκαλεί – δε σας κρύβω - ανασφάλεια για το μέλλον. Ωστόσο, γνωρίζω ότι ποτέ δε θα τα βρω όλα εύκολα και ότι χρειάζεται πάντα να προσπαθώ. Γι’ αυτό δεν προτίθεμαι να παραιτηθώ και να αναζητήσω μία καλύτερη τύχη στο εξωτερικό. Έχω αισιοδοξία και πιστεύω ότι, αυτός που είναι εργατικός και αξίζει, δεν πηγαίνει χαμένος.

  Ποια είναι τα όνειρά σας  για το μέλλον;

  ΚωνσταντίνοςΔεν έχω σκεφτεί κάποιον στόχο για το μακρινό μέλλον. Θέλω να είμαι γενικά ευτυχισμένος, ηθικός και ικανοποιημένος με τους αγώνες που δίνω. Αν έχω κάποιο όνειρο προς το παρόν, είναι να διαπρέψω στις ακαδημαϊκές μου σπουδές.

   Παναγιώτης: Επιθυμία μου είναι να περάσω στην Ιατρική Σχολή , όχι γιατί το επάγγελμα του γιατρού προσφέρει οικονομική άνεση και κοινωνική αναγνώριση, αλλά γιατί προσφέρει κάτι υψηλότερο, την ανακούφιση στον πόνο των συνανθρώπων μας.

 

  Ποιες συμβουλές θα θέλατε να δώσετε στους μαθητές της Γ’ Λυκείου της επόμενης χρονιάς ;

  Πάτρα: Αυτό που θα ήθελα να πω στους μαθητές της Γ’ Λυκείου της επόμενης χρονιάς  είναι πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα. Δε χρειάζεται απαισιοδοξία ούτε απελπισία , τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Χρειάζεται να έχουν θάρρος, πίστη και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και φυσικά συστηματική δουλειά. Εάν πληρούνται αυτές οι βασικές προϋποθέσεις, η επιτυχία είναι σίγουρη. Όσον αφορά στο άγχος, είναι αδύνατο να αποβληθεί εντελώς, ωστόσο δεν πρέπει  να υπερβάλλουμε κιόλας, όλα στο τέλος πάνε καλά σε αυτούς που πραγματικά το αξίζουν. Και κάτι ακόμη στους μελλοντικούς διαδόχους μας: Παιδιά, μην τρελαίνεστε, οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι η μόνη διέξοδος. Αν όμως επιλέξετε να δώσετε, βάλτε τον καλύτερό σας εαυτό και...αυτό πραγματικά είναι υπεραρκετό!

 Ευαγγελία: Να έχουν επιμονή, υπομονή και κυρίως ψυχραιμία. Να μην απογοητεύονται ,παρά τις δυσκολίες που θα συναντούν, και να μη σταματούν να κυνηγούν τα όνειρά τους. Ο αγώνας θα είναι δύσκολος, αλλά σίγουρα θα ανταμειφθούν.

 

  Άρα ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας ;

  Παναγιώτης: Δε θα έλεγα ότι υπάρχει κάποιο μυστικό για την επιτυχία. Απαιτείται απλώς σκληρή δουλειά, υπομονή και  κουράγιο για να αντέχεις τις δυσκολίες και να σηκώνεσαι όσες φορές πέφτεις, αφού δύσκολες στιγμές σίγουρα θα υπάρξουν και γι’ αυτό η  θέληση πρέπει να ξεπερνά την απογοήτευση κάθε τέτοια στιγμή.

  Δημήτρης: Δεν υπάρχει μυστικό της επιτυχίας. Τη συνταγή την ξέρουμε όλοι: πρόγραμμα στη μελέτη, υγιεινή διατροφή και αρκετός ύπνος , ώστε να ανανεώνουμε τις δυνάμεις μας.

 

 Ευχαριστούμε τα Εκπαιδευτηρία “ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ” και, κυρίως, τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συνομιλία που είχαμε.  Τους ευχόμαστε από καρδιάς δημιουργική φοιτητική ζωή και κάθε όνειρό τους να γίνεται πραγματικότητα.

 

F 1