Ο Aγιοβαρβαριώτης σκηνοθέτης της θεατρικής παράστασης Lylin’s CONNECTED είναι ο πολύ γνωστός τηλεοπτικός σκηνοθέτης, Κώστας Κωστόπουλος. Μεταξύ των άλλων, έχει σκηνοθετήσει 200 επεισόδια από τη σειρά, Βέρα στο δεξί, 150 επεισόδια από τη σειρά, Κάρμα, πολλά αυτοτελή επεισόδια από τη σειρά Τμήμα Ηθών, ήταν βοηθός σκηνοθεσίας στο Βαμμένα Κόκκινα μαλλιά κτλ.

  Μετά από πολλές επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές στο ενεργητικό του, Αγιοβαρβαριώτης ο Κώστας Κωστόπουλος επιστρέφει με μια ξεχωριστή παράσταση… μια μαύρη κωμωδία σε λευκό φόντο, που ανέβασε στο θέατρο «ΒΙΚΤΟΡΙΑ», με τον τίτλο Lylin’sConnection.

 

«Έχουμε πρόβλημα σεβασμού στην Ελλάδα»

 

 

Μετά από ένα διάστημα στην Αμερική επιστρέφετε σκηνοθετώντας την παράσταση "Lylln's Connected". Tι να περιμένουμε να δούμε σε αυτή τη δουλειά σας;

 

 - Πιστεύω πως στους δύσκολους καιρούς πρέπει να προσεγγίζεις τα πράγματα με χιούμορ. Όσοι έρθουν θα περάσουν καλά. Είναι μία κωμωδία. Είναι ένα «φρέσκο» κείμενο, με αρκετά διαδραστικά στοιχεία. Ο θεατής παίρνει μέρος σε αυτό που γίνεται στη σκηνή. Λέμε αλήθειες που αφορούν το κοινό, είναι ρεαλιστική παράσταση και δεν είναι κήρυγμα.

 

Ποια είναι n διαφορετική σκηνοθετική πρόταση που παρουσιάζετε μέσα από την παράσταση "Lylin's Connected" στο θέατρο ΒΙΚΤΩΡΙΑ; Σε τι ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες παραστάσεις αυτής της θεατρικής σεζόν;

 

 - Προσπαθώ n παράσταση να γίνει εμπειρία για τους θεατές, να έχει βιωματικό χαρακτήρα. Να μην μπουν τα λόγια στο μυαλό τους και να βγουν αμέσως, είναι κάτι παραπάνω και ελπίζω να το νιώσουν οι θεατές. Είναι σαν ένα πείραμα. Αυτά που διαβάζουν οι άνθρωποι σε ένα βιβλίο αυτογνωσίας να γίνει μέσα από μία θεατρική εμπειρία, γιατί σε αυτό το θεατρικό προσπαθούμε να κάνουμε πράγματα, θέλουμε να υπάρχει θεατρικό δρώμενο.

 

Από τo διάστημα που μείνατε στην Αμερική ποια στοιχεία της κουλτούρας της «υιοθετήσατε» και σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε στις μελλοντικές σας συνεργασίες;

 

 - Δύο είναι τα βασικότερα. H αυτοπεποίθηση και η αισιοδοξία ότι μπορείς να τα καταφέρεις και θα τα καταφέρεις. H Αμερική είναι η χώρα που σου δίνει επαναλαμβανόμενες ευκαιρίες. Όταν πας να προσληφθείς προτιμούν να έχεις αποτυχίες στο βιογραφικό σου. Γιατί μαθαίνεις από τα λάθη σου. Κάτι που δεν υπάρχει στην ευρωπαϊκή κουλτούρα. Επίσης, έχουν καταφέρει να λειτουργούν ομαδικά. Εδώ δεν έχουμε αυτή την κουλτούρα. Και τα δύο εμπεριέχονται σε αυτή την παράσταση. To μήνυμα του έργου είναι πως n ευθύνη για τη ζωή σου είναι στα δικά σου χέρια. Νιώθω τυχερός που συντονιστήκαμε -ένα τμήμα ανθρώπων- χωρίς να υπάρχει το χρηματικό κίνητρο, συντονιστήκαμε για αυτό τον σκοπό με συγκεκριμένες τεχνικές.

 

Μέχρι στιγμής, οι σειρές που έχετε σκηνοθετήσει χαρακτηρίζονται επιτυχημένες. Πόσο επηρεάζει n «ματιά» του σκηνοθέτη την επιτυχία μίας δουλειάς;

 

 - Καταρχάς όλοι μπορεί να είμαστε επιτυχημένοι είτε με ποσοστά τηλεθέασης είτε με βραβεία. Όταν έχουμε να κάνουμε με οπτικοακουστικό έργο. Αυτός που έχει την ευθύνη, είναι αυτός που υπογράφει το έργο τελευταίoς. Δηλαδή ο σκηνοθέτης. Έχεις μία θέση «κλειδί». Οι δικές σου αποφάσεις επηρεάζουν αυτό που θα βγει είναι γοητευτικό αλλά γεμάτο ευθύνες. Σαν άνθρωπος μου ταιριάζει και νιώθω τυχερός που το κάνω.

 

 Βλέπουμε πολλούς ηθοποιούς να αναλαμβάνουν και ρόλο σκηνοθέτη, θεωρείτε πως η εμπειρία στην υποκριτική αρκεί για μία τέτοια μετάβαση;

 

 - Ειδικά στο θέατρο υπάρχει αυτή η παράδοση και συμβαίνει από πολύ παλιά. Αυτή η παράδοση συνεχίζεται. Όμως, ευτυχώς, υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που ξεκίνησαν στο θέατρο και συνέχισαν τις σπουδές τους στη σκηνοθεσία. H πρωτοβουλία του Εθνικού θεάτρου για σχολή θεατρικής Σκηνοθεσίας θα βοηθήσει πολύ. Σίγουρα με τη γνώση του ηθοποιού δεν μπορείς να είσαι σκηνοθέτης.

 

Τι είναι αυτό που δεν σας προσέφερε n Ελλάδα και καταφύγατε στο εξωτερικό για να το βρείτε;

 

 - To ανακάλυψα όταν έφτασα εκεί. Ο σεβασμός. Με όσους ανθρώπους του χώρου μίλησα στην Αμερική, στο Λος Άντζελες, με θεώρησαν έναν δικό τους άνθρωπο λόγω της δουλειάς που έχω κάνει, ειδικά στον χώρο του θεάματος. Κάτι που στην Ελλάδα της κρίσης έχει απαξιωθεί. Όταν έχεις γνώσεις και εμπειρία, έχεις και απαιτήσεις οικονομικές, οπότε δε συμφέρεις.

 

Θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση. Tι σας δίνει το καθένα και ποιο από τα τρία σας «γεμίζει» περισσότερο;

 

 - H τηλεόραση είναι n «σύζυγος» μου με όλα τα καλά και τα κακά της. Το θέατρο είναι μία νέα «αγάπη» με όλα τα χτυποκάρδια, τις ανησυχίες και την ανασφάλεια και το σινεμά είναι n μελλοντική μου «ερωμένη» που προσπαθώ να «ρίξω». Είναι κάτι που μου λείπει για να ολοκληρωθώ.

 

Είστε ένας άνθρωπος που δεν εφησυχάζει και ψάχνει συνεχώς κάτι νέο. Μέχρι πού θέλετε να φτάσετε;

 

 - Auτό που πρέπει να κάνουμε είναι να πιστέψουμε ο καθένας στον εαυτό του και να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με τους άλλους γύρω μας. Να μην κοιτάμε τα υλικά αγαθά. Υπάρχουν μεγαλειώδη πράγματα που δεν έχουν υλική υπόσταση. Για να πιστέψεις πως είσαι κομμάτι του όλου, πρέπει να έχεις αυτογνωσία και να πιστέψεις στις πεποιθήσεις σου. Για μένα είναι ένας στόχος και από κει και πέρα δεν υπάρχουν όρια για το τι πρέπει να δημιουργηθεί.

 

Την αντίληψη αυτή προσπαθείτε να την περάσετε και στα παιδιά σας;

 

 - Νιώθω ότι οφείλω μία συγγνώμη στα παιδιά μου. Ήμουν σκληρός πατέρας και προσπαθούσα να τους δημιουργήσω εμπειρίες, ενώ θα έπρεπε να τα αφήσω ελεύθερα να επιλέξουν τον δικό τους δρόμο. Αυτό εμπεριέχει τη δική μου εμπειρία ως γονέας και όχι τη δική τους ανάγκη ως παιδιά. Αυτό θέλουμε να κάνουμε και στο "Lylin’sConnected".

 

Ποια συνεργασία θα θεωρούσατε σαν όνειρο ζωής;

 

 - Μου είπε ο γιος μου κάποια στιγμή: «Αμήν ρε μπαμπά θα καταφέρεις να κάνεις ταινία με τον Τζακ Νίκολσον;:». Κάτι που είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.

 

Ο πιο ιδανικός ελληνικός τόπος για να γυριστεί μία ταινία;

 

 - Συναισθηματικά είμαι δεμένος με τα Χανιά, έχω πολλές παιδικές αναμνήσεις από τη Ρόδο. Αλλά όπου και να πας στην Ελλάδα είναι ξεχωριστά. To σενάριο μίας ταινίας μου, ήδη υπάρχει και ο χώρος που διαδραματίζεται είναι ένα ελληνικό νησί το καλοκαίρι, είναι μία «τρελή» κωμωδία. Προσπαθούμε να βάλουμε ξένη παραγωγή, αλλά να γυριστεί στην Ελλάδα.

 

[Η συνέντευξη είναι δημοσιευμένη στο περιοδικό TVPlus]

 

Λίγα λόγια για τους τρεις ηθοποιούς που στελεχώνουν την παράσταση:

 

 

    

 

  Ο Δημήτρης Λιακόπουλος, ηθοποιός, παίζει αυτή τη στιγμή στην τηλεοπτική σειρά, Κλεμμένα Όνειρα ενώ τον γνωρίσαμε και στη σειρά Πολυκατοικία. Τιμήθηκε με το βραβείο Α' Ανδρικού αντρικού ρόλου στο 45ο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και πήρε τιμητική διάκριση Α΄Ανδρικού ρόλου στο φεστιβάλ φανταστικού κινηματογράφου το 2012.

 

  Ο Ηλίας Αλεξάνδρου, ηθοποιός, έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, στο θέατρο όπως επίσης και σε επιθεωρήσεις. Από τις ποιο γνωστές συμμετοχές είναι η Άλλη πλευρά του τοίχους, Θα σε δω στο πλοίο, Μυστικές διαδρομές και Κόκκινο δωμάτιο.

 

  Ο Γιάννης Δρίτσας, ηθοποιός επίσης, έχει πρωταγωνιστήσει επίσης σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, όπως Αμαρτίες γονέων, Βέρα στο δεξί, Εφτά θανάσιμες πεθερές, Θα βρεις τον δάσκαλό σου, Φίλα τον βάτραχό σου, Λόλα κλτ.