ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ!

MITSANTA

 

 

Όπως πρώτοι είχαμε γράψει στις 16 Ιουνίου 2020, η επέκταση του ΜΕΤΡΟ από την Αγία Μαρίνα και η λειτουργία για τους τρεις νέους σταθμούς «ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ», «ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ» και «ΝΙΚΑΙΑ», είχε προγραμματιστεί για την Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020.

Σε αυτή την μεγάλη μέρα για τις συνοικίες του Δυτικού Τομέα της Αθήνας και των πειραϊκών προαστίων, την πρώτη βόλτα με τον συρμό του Μετρό, θα κάνει ο Πρωθυπουργός της χώρας και Βουλευτής του Δυτικού Τομέα της Αθήνας (πρώην Β΄ Αθηνών) κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μάλιστα, σε σχετικό του μήνυμα, ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας κ. Λάμπρος Μίχος, ανέφερε για την παρουσία του Πρωθυπουργού:

«ΜΕΤΡΟ 2020 - ΑΛΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ!!!

Την Δευτέρα, στις 7:00 μμ θα μπούμε μαζί με τον Πρωθυπουργό και τον αρμόδιο Υπουργό στο σταθμό της Αγίας Βαρβάρας και θα πάρουμε το τρένο για τη Νίκαια. Για την πόλη μας ο δεύτερος αυτός σταθμός είναι «σταθμός» στην ιστορία της πόλης. Το «τρένο», είναι αυτό, που μας πάει με ταχύτητα προς το μέλλον. Καλό ταξίδι συμπολίτες μου, με καινούργια όνειρα και μεγάλη αισιοδοξία».

Επίσης, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενόψει της έναρξης λειτουργίας των νέων σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», θα μιλήσει σε ειδική τελετή στον νέο σταθμό του Μετρό «Νίκαια», όπου και καταλήγει σε αυτή την φάση η γραμμή, η οποία θα καταλήξει στον Πειραιά το 2022.

Σε εμπορική λειτουργία οι σταθμοί θα δοθούν την Τρίτη 7 Ιουλίου 2020.

Σε δημοσίευμα του ΑΠΕ επισημαίνονται μεταξύ άλλων:

«Σχεδιασμένοι από μηχανικούς της εταιρίας με ευδιάκριτη πρόθεση να δοθεί προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά τους, οι σταθμοί “Αγία Βαρβάρα”, “Κορυδαλλός” και “Νίκαια” εκτός από την συμβολή τους στη διευκόλυνση των μετακινήσεων νέων 63.000 επιβατών καθημερινά, αποτελούν και αξιόλογες πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που αλλάζουν την εικόνα των περιοχών αυτών…

Ο Σταθμός Αγ. Βαρβάρα έχει χωροθετηθεί κάτω από την πλατεία της Αγ. Βαρβάρας, σε βάθος 20 μέτρων. Η κατασκευή του σταθμού έγινε με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut & cover).

Η πρόσβαση στον σταθμό οργανώνεται με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες. Υπάρχουν 3 είσοδοι, οι δυο από αυτές επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου και η τρίτη επί της πλατείας. Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας τοποθετήθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.

Ένα αίθριο που απολήγει στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων με βαθμιδωτή φυτοκάλυψη θάμνων αποτελεί το βασικότερο στοιχείο του σταθμού. Οι κατακόρυφες επιφάνειες του αιθρίου φέρουν υαλοστάσια για το φωτισμό των χώρων κυκλοφορίας κοινού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

Τα υλικά επενδύσεων στους χώρους κοινού προβλέπονται με μεταλλικά πανέλα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες εμφανούς σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.

Η αποκατάσταση της πλατείας μελετήθηκε και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις υποδείξεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, επανένταξη των μνημείων και διαμόρφωση χώρου νερού (σιντριβάνι)».

Τέλος, ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, κ. Νίκος Ταχιάος, είπε μεταξύ άλλων:

«Είναι επιτέλους καιρός να ακουστεί ένα μεγάλο μπράβο για τους ανθρώπους της Αττικό Μετρό Α.Ε., που στα 29 χρόνια που έχουν περάσει από την ίδρυσή της, έχουν επιτύχει να ενσωματώσουν και να εξελίξουν μία τεράστια τεχνογνωσία που φέρνει ορατές αλλαγές που διαχέονται πλέον σε όλον τον πολεοδομικό ιστό της Αθήνας και του Πειραιά» και πρόσθεσε:

«Οι πολίτες της Αττικής βιώνουν μία διαρκή βελτίωση των μετακινήσεων τους χάρη στη δουλειά αυτών των ανθρώπων. Παραμένουμε προσηλωμένοι αμετακίνητα σε αυτόν τον σκοπό, αναγνωρίζοντας φυσικά πως πολλαπλές διοικήσεις πριν από την δική μας έχουν την δική τους συμβολή στην επίτευξή του.

Και με την ευκαιρία επαναλαμβάνω την δέσμευση μας πως στις αρχές του 2023 η Θεσσαλονίκη θα μπει στην ίδια τροχιά, αποκτώντας ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης».

Με την ολοκλήρωση του έργου και την προσθήκη των υπόλοιπων τριών σταθμών “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο” αναμένεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως, όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως».

 

monot